Amenzile pe care le riscă pasagerii care deschid ușa trenului în timpul mersului se încadrează între 250 de lei și 400 de lei.
„Persoanele care aleg să călătorească cu trenul trebuie să aibă în vedere respectarea normelor privind transportul cu acest mijloc de deplasare şi să nu pună în pericol siguranţa lor sau a altor pasageri. CFR Călători trage un semnal de alarmă asupra pericolului la care se supun pasagerii care deblochează sistemul automat de închidere a uşii în timpul mersului şi informează că această practică constituie contravenţie şi riscă amenzi între 250 şi 400 lei conform HG 203/1994 art.2 pc. 16. Astfel de acţiuni se pot solda cu evenimente tragice”, anunță CFR Călători potrivit news.ro.
Ce se întâmplă dacă pasagerii refuză să plătească amenda
Contravenţiile pot fi aplicate de personalul de tren şi/sau de Poliţia de Transport Feroviar din prima staţie cu oprire a trenului.
Dacă persoana care a deschis uşa trenului refuză să plătească amenda către personalul de tren, angajatul CFR Călători soliciă din staţie/telefon ajutorul Poliţiei de Transport Feroviar (PTF). Persoana este coborâtă din tren la prima staţie de oprire din parcursul garniturii, unde este aşteptată de PTF şi riscă o contravenţie mai mare decât cea pe care ar fi plătit-o în tren.
Pentru o călătorie în condiţii cât mai bune şi de siguranţă, pasagerii sunt rugaţi să consulte regulamentul pentru călătoria cu trenul. Condiţiile generale de transport cu trenurile CFR Călători, precum şi anumite reguli de călătorie sunt reglementate prin HG 203/1994.
Precizările CFR vin după ce pe rețelele sociale au apărut imagini cu oameni stâtnd pe scări cu ușile deschise din cauza căldurii greu de suportat. Șinele se dilată, trenurile întârzie, instalațiile de aer condiționat întâmpină probleme, iar pasagerii suferă de cald în timpul călătoriilor.
„Nu putem spune că funcționează toate instalațiile de aer condiționat, că nu ar fi adevărat. Funcționarea instalațiilor de aer condiționat în parametri normali depinde de foarte mulți factori. Unul dintre ei este repararea și ținerea în exploatare de către noi, dar depinde foarte mult de temperatura de afară și de umiditatea din interiorul vagoanelor”, a spus directorul CFR pentru euronews.ro.