Live acumFilm: Jaf in stil italian
Prime Time 20:00Film: Homefront: Orasul fara legi

Câte calorii este bine să consumăm zilnic ca să avem o stare generală bună

Doctor Anca Hâncu, medicină generală și doctor în nutriție, explică la Super Neatza câte calorii este bine să consumăm zilnic ca să avem o stare generală bună.

Doctor Anca Hâncu explică la Super Neatza câte calorii este bine să consumăm zilnic ca să avem o stare generală bună

Invitată în studioul Super Neatza, Doctor Anca Hâncu, medic specialist în nutriție, dar și n medicină generală, ne explică, de fapt care este corelația între activitatea fizică, zilnică, metabolismul nostru bazal, adică, consumul nostru de energie și caloriile consumate, pentru a avea o stare generală bună.

Se sție că atunci când aducem corpului un număr mare de calorii și nu reușim să le consumăm ulterior, acestea se transformă într-un țesut adipos pe care nu îl dorim, de obicei și de care cu greu scăpăm.

Citește și: Care este proporția alimentelor necesare organismului pentru a mânca sănătos

Cum se calculează caloriile zilnice?

Pentru o zi normală, cu mese regulate, un bărbat nu ar trebui să depășească, în medie, 2500 kcal, iar o femeie 2000 kcal.

Asta ar însemna ca un bărbat să consume dimineța 2 felii de pâine cu 2 ouă fierte, o roșie și un ardei, la prânz o porție de carne albă( cotlet de porc) la cuptor, sau la grătar cu 2 cartofi fierți și o salată de sfeclă roșie fiartă sau coaptă.

Ca o paranteză, sfecla roșie este foarte recomandată, datorită conținutului ridicat de fibre și redus de calorii, iar consumul ei determină o secreție bogată în oxid nitric ce stimulează activitatea atletică, dar și pe cea sexuală. De asemeni, prin conținutul de betanină, sfecla are efect antiinflamator, constituind asfel un important protector pentru constipție și de prevenire a sindromului de colon iritabil dar și a altor afecțiuni inflamatorii intestinale.

Citește și: Sfecla roșie și beneficiile ei miraculoase asupra organismului. Rețete delicioase cu sfeclă roșie

După masă se mai pot consuma câteva fructe, sau 50 gr nuci, migdale, combinate cu stafide.

Seara, pentru a echilibra conținutul de grăsimi mai sănătoase, gr nesaturate, merge foarte bine un tartar din ton cu avocado, cu ceva semințe și două felii de pâine prăjite.

La micul dejun se mai poate consuma un iaurt, sau un chefur care sunt de fapt niște probiotice naturale ce construiesc un microbiom sănătos, practic un intestin sănătos cu un rol foarte important în construirea imunității organismului. Iar la masa de prânz, se mai poate consuma o tocăniță de pui cu cartofi și o salată de legume. Important este să avem grijă la cantitățile din porții, dar și la combinațiile sănătoase de alimente.

Citește și: Ce înseamnă un stil de viață sănătos care să ne mențină tonusul pe termen lung

La o masă trebuie să consumăm alimente astfel încât să echilibrăm porțiile de proteine cu cele de fibre și vitamine. Dacă optăm pentru a renunța o perioadă la preparatele din carne, trebuie să ne asigurăm necesarul de proteine din alte alimente, cum ar fi leguminoasele boabe, tofu, ciupercile, etc.

Iar dacă optăm pentru a consuma doar fibre la una din mese, vom echilibra necesarul de proteine șa masa următoare.

Pentru mai multe detalii despre câte calorii este bine să consumăm zilnic ca să avem o stare generală bună, oferite de Doamna Doctor Anca Hâncu în cadrul matinalului Super Neatza, nu ezitați să accesați materialul video de mai sus!