- Hai la masă, România! Noul sezon Chefi la Cuțite de vede duminica de la ora 20:00 și de luni până miercuri de la 20:30 numai pe Antena 1 și în AntenaPLAY
- Marele Premiu de Formula 1™ din Las Vegas e online exclusiv în AntenaPLAY! Vezi cursele în perioada 22 - 24 noiembrie 2024!
Mașina scoasă la vânzare pe site-urile nemțești de automobile second-hand este o Dacia 1300 crem, fabricată în august 1976 la Mioveni.
Ce preț de vânzare are o Dacia 1300 în Germania. Are doar 130.000 km la bord și este model istoric
Potrivit unei surse, automobilul este deținut de un colecționar din Putbus, localitate din nord-estul Germaniei.
„Mașina este clasificată ca vehicul istoric și este într-o stare foarte bună, fiind necesare doar câteva lucrări minore privind faza lungă, țeava de eșapament și câteva reglaje la carburator. Vehiculul a fost revopsit în anul 2013”, a declarat proprietarul.
Modelul istoric are motor pe benzină, 54 de cai-putere și doar 130.000 de kilometri la bord. De asemenea, are ITP valabil până în august 2024.
Proprietarul vinde această mașină cu 4.600 de euro.
Citește și: Care sunt cele mai vândute mașini din 2021. Modele care s-au menținut în top și au fost la mare căutare
Dacia 1300 este una dintre cele mai populare mașini românești. A intrat în fabricație la uzina de la Mioveni-Argeș în 1969. Tot acolo se fabricau și modelele Dacia 1100.
Dacia 1300 a fost rapid comercializată atât pe piața autohtonă, cât și în Europa de Est, după anul 1971. După ce a avut succes pe piața din țările socialiste vecine, vânzările s-au extins către America de Sud și Africa, fiind o mașină ieftină și fiabilă.
Conform sursei menționate anterior, Dacia 1300 break și 1302 s-au vândut în mii de exemplare în Algeria, Cehoslovacia, Columbia, Egipt, Republica Democrată Germană și Polonia. în RDG, în 1977, au ajuns 5.000 de astfel de autoturisme. Iar între 1975 și 1985, în Columbia, au ajuns 2.500 de autoutilitare Dacia 1302.
Succesul acestor modele a surprins pe toată lumea. Cei care doreau să cumpere o mașină înainte de 1972 trebuiau să aștepte chiar și șase luni. După 1975, timpul de așteptare a screscut considerabil, ajungând până la zece luni.
Dacia 1300 și toate derivatele sale au fost produse în peste 1,9 milioane de unități la Mioveni, în perioada 1969-2004. Potrivit sursei menționate anterior, Dacia 1300 a ieșit definitiv din producție în luna iulie 2004.