Așa cum artiștii, bucătarii și ospătarii au parte de Revelionul lor, automobilele petrec și ele intrarea în noul an la Detroit. Salonul Auto Nord American 2014 (NAIAS), unul dintre cele mai importante evenimente de profil din lume, alături de Frankfurt, Paris, Geneva și Tokyo, continuă să fie un barometru al industriei. Piața auto din State încearcă, ușor, ușor, să-și regăsească linia de plutire, iar lupta pentru supremație este în toi. Sigur, constructorii americani profită de terenul propriu. Mașina și "truck"-ul anului în SUA au fost alese Chevrolet-urile Corvette Stingray și Silverado. Dar europencele fac spectacol, BMW, Mercedes, MINI, Porsche, Volkswagen și Volvo simțindu-se în elementul lor pe catwalk-ul de la Detroit. Iar asiaticii au și ei un cuvânt de spus.
Miercuri, 15.01.2014, 01:34Bavarezii sunt in plina ofensiva si niseaza continuu. Dupa i3, primul BMW electric, si Seria 4, inlocuitorul Seriei 3 coupé, gama constructorului se mai imbogateste anul acesta cu un model. Primul BMW Seria 2 din istorie se pozitioneaza, evident, intre Seria 1 si Seria 3, si ia locul Seriei 1 Coupé, care, deocamdata, ramane doar cu arhitectura de hatchback. Iar logica spune ca va urma Seria 2 cabrio. In acelasi timp, Seria 2 trezeste amintiri frumoase, legate strans de Seria 02/BMW 2002 (1968-1975), dar si de M3-ul E36, alias “pisica M”, cu al sau motor cu sase cilindri in linie (L6) aspirat, de 3.2 litri si 321 CP. Noul M235i ascunde un agregat L6 de 3.0 litri, twin-scroll turbo, de 326 CP. Interesanta “potriveala”...
Duminica, 27.10.2013, 11:13Titlul la piloti, pe echipe si la constructori. BMW "uber alles", cum s-ar zice. Adica, bavarezii au castigat tot ce se putea castiga in DTM - Campionatul German de Turisme, chiar din primul sezon dupa absenta de aproape 20 de ani. Si, pentru ca totul sa para mai mult decat un vis, hat-trick-ul a avut loc pe "templul vitezei" de la Hockenheim.
Vineri, 26.10.2012, 09:55Cu propulsia sau tractiunea spate, cum i se mai spune, nu e de joaca pe suprafete alunecoase, daca nu stii cum si cand. Si, chiar, si atunci, pot aparea surprize. Iar daca sub pedala de acceleratie se afla si cateva sute bune de cai putere, lucrurile se complica si mai tare. Unii soferi nu tin cont insa si se cred mai presus decat legile fizicii. Gresit!
Miercuri, 08.08.2012, 19:45Imaginea de "mini" trendy a Audi-ului A1, adversarul german al traditionalului MINI, incepe sa se altereze. In bine, insa! A1 se asociaza din ce in ce mai mult cu o compacta agresiva, gata sa se bata cu nume sonore precum BMW M3 sau Porsche 911.
Marti, 27.12.2011, 00:00Dupa luni de speculatii, constructorul bavarez a anuntat oficial inregistrarea la oficiul de marci si inventii a unui turbocompresor controlat electronic, ce foloseste si un motoras electric.
Vineri, 04.11.2011, 00:00Unii dintre tunerii germani nu au prea multe retineri atunci cand se apuca de un proiect.
Miercuri, 07.09.2011, 00:00Sa recunoastem, ideea unui viitor BMW M3 cu doi cilindri mai putin decat generatia actuala nu pare deloc tentanta. Ei bine, constructorul bavarez iti va extirpa aceasta idee traditionalista despre downsizing cu ajutorul viitorului agregat biturbo de 3 litri cu 6 cilindri in linie care va echipa acest model.
Miercuri, 17.08.2011, 00:00Pentru prima data in istoria Romaniei, "BMW M Tour", evenimentul ce aliniaza la start redutabila gama dezvoltata de divizia Motorsport (M) a contructorului bavarez, a aterizat, la propriu, pe "plaiurile mioritice", pe pista fostului aeroport militar de la Alexeni. Iar pilotul Claudiu David, primul instructor "BMW Fahrer Training" care si-a obtinut licenta cu maximum de puncte in ultimii 30 de ani, a incercat sa demonstreze clientilor BMW si celor cativa jurnalisti de specialitate invitati ca, impinse la limita, "M"-urile pot trezi senzatii dintre cele mai intense si ascunse. Si a reusit, in ciuda pistei care arata ca si cand ar fi fost proaspat bombardata. Dupa o tura cu 1M si Claudiu la volan, novicii se dadeau jos cu genunchii tremurand, iar pasionatii cu un ranjet de satisfactie.
Luni, 15.08.2011, 00:00BMW pregateste noul model M3 iar, potrivit unor surse apropiate constructorului, bolidul ar putea reveni la un motor cu sase cilindri in linie (L6), dar supraalimentat cu trei (da, ati citit bine!) turbine, ce va dezvolta peste 450 CP. O alta versiune este insa arhitectura V6!?
Luni, 08.08.2011, 00:00400 de metri, cu start de pe loc. 720 CP versus 750 CP. Propulsie sau tractiune integrala? Vezi cine castiga!
Miercuri, 29.06.2011, 00:00LCD, CRT, plasma? Nu, nu e vorba de televizoare. BMW a scos de curand de la naftalina conceptul M3 GTS Sedan Concept si l-a combinat cu M3-ul GTS Coupe, rezultatul fiind o versiune mai usoara si mai performanta a M3-ului E92 sedan, botezat CRT (Carbon Racing Technology).
Vineri, 24.06.2011, 00:00Si BMW a prins boala editiilor speciale. De la piata chineza a trecut la cea americana, unde s-au intors cu o noua editie Frozen. De data aceasta, una cat se poate de neagra.
Luni, 13.06.2011, 00:00Daca e sa urmam numaratoarea, asta ar fi a treia versiune de M3 pe care BMW o dedica prosperei piete chineze. Dupa Matte Edition si Tiger Edition, a venit randul lui Carbon Edition sa trezeasca dorinte ascunse in inimile chinezilor.
Joi, 02.06.2011, 00:00Cei de la BMW vor sa faca un pas crucial in istoria M3, si anume sa promoveze versiunea pick-up in Australia. O miscare pe cat de indrazneata, pe atat de originala. Un motiv in plus sa ne mutam in Australia.
Vineri, 01.04.2011, 00:00BMW le face chinezilor un cadou pe cat de original, pe atat de atragator: un M3 in culori mate si cu atitudine si mai agresiva.
Marti, 29.03.2011, 00:00Zilele trecute s-au facut poze spion unui BMW M3 care nu avea spate. Bine, avea, dar sub forma de bena. Si facea ture de forta pe Nurburgring. Au aparut tot felul de zvonuri si prezumtii, care au fost infirmate oficial: asa cum nu s-a produs pana acum. M pick-up nu se va produce nici de-acum inainte.
Vineri, 18.03.2011, 00:00Harnicia nemtilor se materializeaza. Cand nu cara piese cu el intre facilitati, ei se dau cu utilitara pe Nurburgring. Utilitara M3, adica...
Miercuri, 16.03.2011, 00:00Prezentat pentru prima oara la Salonul auto de la Frankfurt, acest M3 a fost lansat pe piata in octombrie 2000. BMW, gata sa exploreze fiecare posibilitate si sa aiba castiguri cat mai mari, a scos varianta cabrio in martie 2001. Apoi, dupa inca doi ani, a pus in vanzare modelul M3 CSL. Mai usor, mai rapid, mai aproape de extrem (si mult mai scump), acesta s-a dovedit cel mai performant M3 E46.
Sambata, 12.03.2011, 00:00Wiesmann nu face prea multe masini, dar alea pe care le face, sunt, in general, niste bijuterii pe roti, ceva mai rapide ca argintul viu. Aceasta ultima creatie a lor, in schimb, e un pic mai frumoasa ca o cangrena.
Miercuri, 02.03.2011, 00:00Nu-ti mai place cum suna in ture M-ul tau din garaj sau, pur si simplu, vrei sa-l faci sa traga si mai bine? Pentru cei care raspund afirmativ, specialistii BMW Performance au pregatit un kit de evacuare "after-market" pentru M3-ul E90/92/93, mai usor, mai zgomotos si mai performant. Dar, si mai scump. "Ansamblul" costa peste 3.000 de euro, fara instalare. Specialistii spun insa ca merita!
Marti, 22.02.2011, 00:00BMW si-a confirmat oficial reintoarcerea in Deutsche Tourenwagen Masters (DTM - Campionatul German de Turisme), incepand cu anul 2012, dupa ce in aceasta primavara si-a anuntat, pentru prima data, interesul de a se intoarce in acest campionat spectaculos. Mai mult, surse apropiate constructorului bavarez estimeaza ca modelul "aruncat" in lupta va fi temutul M3!
Luni, 18.10.2010, 00:00BMW M3 evadeaza din consola de jocuri, coboara in realitate si se transforma discret, prin partile esentiale.
Miercuri, 30.06.2010, 00:00„Less is more”, „Nice and easy does it” - cateva din expresiile care spun - intr-o oarecare masura - ca e mai bine sa fii discret la exterior si pe care APP Europe arata ca le stie foarte bine cand vine vorba de BMW M3.
Joi, 17.06.2010, 00:00Inginerii de la Emotion Wheels au aruncat motorul aspirat de M3 si au montat pe un E92 monstrul mecanic de pe X5/X6 M, putin modificat. Rezultatul? 707 CP pur-singe!
Marti, 08.06.2010, 00:00